مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶
۰ نفر

جوان نیجریه‌ای که به اتهام گروگان‌گیری یک دختر دانشجو دستگیر شده بود، به قتل وی اعتراف کرد.

قربانی گروگانگیر

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از رسانه‌های نیجریه، 19آگوست امسال، پلیس ایالت لاگوس نیجریه در جریان ربوده‌شدن یک دختر دانشجو در این ایالت قرار گرفت.

فرد ربوده‌شده کریستینا ایدوو نام داشت؛ دانشجوی دانشگاه کشاورزی نیجریه که آدم‌ربایان پس از ربودن او با خانواده وی تماس گرفته و برای آزادی دخترشان یک‌میلیون‌و500هزار دلار درخواست کرده بودند. آنها خانواده دختر را تهدید کردند که اگر پلیس را در جریان قرار دهند، گروگان خود را خواهند کشت.

خانواده‌ کریستینا از ترس جان دخترشان بخشی از مبلغ درخواستی آدم‌ربایان را تهیه کردند و در قراری که با آنها گذاشتند، پول را پرداخت کردند؛ اما آدم‌ربایان دخترشان را آزاد نکردند و از فردای آن روز ارتباط‌شان با خانواده کریستینا قطع شد.

براساس گزارش پلیس نیجریه، خانواده کریستینا پلیس را در جریان قرار دادند و کارآگاهان تحقیقات خود را از طریق پیام‌هایی که در یک شبکه مجازی بین کریستینا و فردی به نام آدلای آیوماید، دانشجوی رشته فلسفه ردوبدل شده بود، آغاز کردند.

در ادامه سرنخ‌هایی از حضور آدلای در این آدم‌ربایی به دست آمد و ردیابی تلفن همراه او پلیس را به خانه والدین آدلای رساند. ماموران پلیس بلافاصله با محاصره خانه توانستند آدلای را دستگیر کنند؛ اما در بازرسی از خانه، خبری از کریستینا (گروگان) نبود. در این شرایط جوان دستگیرشده تحت بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد که کریستینا را کشته و دفن کرده‌است.

او به پلیس گفت: با کریستینا در فضای مجازی آشنا شدم. بعد از مدتی با جلب اعتمادش او را ربودم تا از خانواده‌اش اخاذی کنم؛ اما برای اینکه شاهدی به‌جا نگذارم تصمیم گرفتم کریستینا را به قتل برسانم.

با دستگیری قاتل و کشف جسد دختر، بسیاری از همکلاسی‌های کریستینا هشتگ «عدالت برای کریستینا» را در فضای مجازی راه انداختند و خواستار مجازات آدم‌ربا شدند.

روز پنجشنبه سخنگوی ارتش نیجریه نیز دستگیری قاتل را تأکید و اعلام کرد او به‌زودی محاکمه خواهد شد.

کد خبر 879302
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha